"Gooi je hart voor je uit en ren er achteraan om het te vangen" (Arabisch spreekwoord)

27 juni 2017 - Rhenen, Nederland

Blog schrijven

Dat is een mooi citaat om deze heerlijke vakantie mee te beëindigen. Want daar het gaat het toch om!? Je hart volgen? Ik heb het gevoel, dat wel gedaan te hebben met en in deze vakantie. We hebben prachtige herinneringen gespaard voor later wanneer we  oud  zijn en het boek van deze reis nog eens doorlezen.

Ik zit op het bed mijn laatste blog te schrijven voordat we de bus nemen naar het vliegveld van Bilbao. Mijn koffer heb ik dicht gekregen en ik verwacht onder de 20 kilo te blijven, omdat mijn hele toiletttas nu  praktisch leeg is.

Gisteravond hebben we ons galgenmaal in hetzelfde restaurant als de avond ervoor genuttigd. Met vis, Baskische wijn en bij uitzondering een toetje. Lekker!

Galgenmaal      Baskische wijn

Nog altijd 24 graden om 20.00 uur     Drie soorten vis

Lekker toetje     We aten ditmaal op het terras op straat en zagen het menselijk soort in alle gedaanten aan  ons voorbij trekken. Het was nog altijd 24 graden.

Na het eten wandelden we nog naar het surfstrand en zagen hoe de zon langzaam in zee zakte.

Selfie       Surfstrand bij zonsondergang

Zonsondergamg 1    Donkerwordend surfstrand

Surfers op strand     Zonsondergang 4

Zonsondergang 6     Zonsondergang 8

Met deze mooie plaatjes is onze vakantie ten einde gekomen. Het  was  een bijzondere vakantie. Niet alleen omdat het een lange vakantie was. We zijn het er beiden over eens, dat de wandeling  van  Porto naar Santiage de Compostela niet zo maar een meerdaagse wandeling was.  We hebben  genoten van het feit deel uit te maken van de Santiago familie. W. James verwoordt  het alsvolgt:" Wij zijn als eilanden in de zee: aan de oppervlakte gescheiden, maar  in de diepte verbonden".  Dat gevoel van verbondenheid heb ik ten diepste ervaren tijdens onze wandeltocht. De 'boze' buitenwereld had geen vat op me. Ik heb me nergens anders mee beziggehouden dan met vragen als 'waar komen we vanavond terecht?', ' krijg ik me koffer nog dicht' enzovoort. Het was heerlijk om een paar  weken zo afgesneden te zijn van alle Trumps,  kabinetsformaties, open diensten,  blaasonderzoeken en uitslagen  enzovoort. Ik heb meer genoten dan ik schrijven kan.

Het bijhouden van dit blog heeft me veel plezier gedaan, los van de  frustraties van een onstabiele  wifi verbinding.  DJ kon het niet altijd waarderen, omdat het toch al gauw een tot twee uur kostte. Maar  we  hebben er wel een modus voor gevonden. Hij is nu bijvoorbeeld een half  uurtje een rondje lopen. Ik wil iedereen bedanken voor de reacties op het blog en het mee wandelen.

En nu? Nu gaan we naar huis. Of ik zin heb? Aan alles komt een eind, ook aan het vieren van vakantie. Ik zie tegen alle verwachtingen op van mensen die nu denken aanspraak te kunnen maken op mijn tijd en energie. Het is de kunst dit ontspannen gevoel vast te houden en mijn grenzen te bewaken.  Dat valt niet mee met de komende zomermaanden bij Buurtzorg voor de boeg. En toch ben ik ook benieuwd hoe het gaat  met  "mijn" clienten  en of de tuin de  Nederlandse hitte heeft overleefd ondanks alle goede zorgen van  de buren. Het is goed zo. Thuis is het ook genieten van alles wat ons in Rhenen is gegeven. En dat is heel veel.

We  komen er aan. We hopen rond 22.00 uur thuis te zijn!

1. Monique:
    27 juni 2017
    Goede terugreis! En gewoon thuis zo lang mogelijk de gordijnen dicht houden om je in rust voor te bereiden op het gewone leven. X
  2. Mirjam Zeeges:
    27 juni 2017
    Dankjewel voor het delen en meebeleven van je bijzondere reis. Ik snap dat het na (zeker) deze vakantie heel anders thuiskomen wordt. Ik heb genoten van je verslag en de foto's, heel bijzonder om via de zijlijn getuige te zijn van een heel speciale vakantie/tocht. Goede thuisreis en wellicht tot gauw!
  3. Marion:
    27 juni 2017
    Welkom thuis. Hou het mooie gevoel vast, want dat spettert er vanaf. Het was te lezen en te zien jullie hebben genoten. Ik ben één van de mensen die je tijd gaat claimen, maar hoor volgende week graag live je verhaal.
  4. Kees nab:
    27 juni 2017
    Hartelijk dank voor de prachtige verslagen en de mooie foto's. We wensen jullie een goede reis naar
    huis en hopen dat jullie alles in goede doen aantreffen.

The end of all our exploring
    will be to arrive where we started
    and know the place for the first time...

( TS Eliot - 1888-1965 )
  5. Alie de Jong:
    27 juni 2017
    Welkom thuis! Bedankt voor alle bijzondere verhalen! Ik heb ze met veel plezier gelezen. En...ik zou als ik jou was het web nog maar even gesloten houden en nog een paar dagen lekker nagenieten! Tot maandag! Gr. Alie
  6. Riet zeegers:
    27 juni 2017
    Bedankt dat ik met deze reis mee mocht genieten.