"Met voldoening terugkijken op je leven is dubbel leven" (Marais Valerius Martialis)

25 juni 2017 - San Sebastián, Spanje

Plaza Neuvo   Gelukt een plekje op terras van Gure Toki

Place to be: Gure Toki    Op het terras van Gure Toki   Tomatensalade    Kaas en croquetes    Ansjovis vlinders    Spelen op binnenplein

Gisteravond is het gelukt te eten bij 'Gure Toki', 'place to be', volgens de boekjes. En het was ook heerlijk tapas eten. Het plekje is geweldig om mensen te kijken en bekeken te worden. Na het  eten slenterden  we door het  oude  centrum, dat we tot dan  toe  stiefmoederlijk behandeld hadden. Opeens  zagen  en hoorden we  een groep mensen, die muziek maakten en dansten, onmiskenbaar Baskisch.

Klinkt als doedelzakken    Baskische dans  Baskische dans  Lijkt op  Schotse dans   Zowel de muziek als de dans  hebben Schotse invloeden. Verder lopend, zagen we hoe de regenboogvlaggen wapperden. Die middag was de Bilbao Pride gehouden. De steegjes waren gevuld met geluid. Het was zo gezellig overal en druk!

Bilbao Pride

Vanmorgen verlieten we Bilbao met de trein en genoten we opnieuw van het  voorbijtrekkend  landschap, dat na de onvermijdelijke  troosteloze  buitenwijken al snel  veranderde in een vergelijkbaar Zwitsers landschap. Heuvelachtig, huizen op de hellingen gebouwd, heel groen,  snelstromende  beekjes en oude bruggetjes.

Met de trein naar San Sebastian     Onderweg, toch net Zwitserland?

Onderweg   We komen in de buurt van San Sebastian

We zagen op een gegeven   moment  Spanjaarden met strandstoelen op  de perrons  staan. De lucht brak boven zee open, Het was 13.49 toen  we uit de trein stapten met 24 graden.

Echt een badplaats met statige grbouwen   Surfstrand

Bahia de La Concha    Gemeentehuis met palmen voor de deur

In nieuwe designal bloes

Levend standbeeld

Samen op het strand    Lief he?

Ik ga er nu mee stoppen. We gaan eerst eten, wordt vervolgd.