"Alleen daar waar je te voet was, ben je ook werkelijk geweest" (Goethe

12 maart 2018 - Rhenen, Nederland

Het gelukkigerwijspad: lichtvoetig en diepzinnig pelgrimeren

Intrigerende titel, het greep me direct. Ik wist, dat ik er DJ geen plezier mee zou doen en ik besloot dit pelgrimspad in mijn eentje te doen. Dat zou een hele uitdaging zijn zonder markeringen.

Het gelukkigerwijspad  “is een hedendaagse pelgrimstocht van 125 kilometer door bossen, langs rivieren en kleine dorpjes. Het is een inspirerende route, waar je geluk voor jezelf en anderen vergoot door te delen en te ontvangen. Zo maak je de wereld een stukje mooier door dit pelgrimspad te bewandelen”

Wilco Kruijswijk-Terlouw is de drijvende kracht achter dit project. De kernwaarden zijn: ga je eigen weg: volg je eigen ritme en omarm de eenvoud. Samen met anderen: ga ontmoetingen aan en schenk vertrouwen.In de samenleving: laat de wereld mooier achter. Ik kom daar tijdens mijn wandelingen nog wel op terug.

Het pelgrimspakket bestaat uit een Geluksmunt van gerecycled tin om weg te geven, twee ansichtkaarten met Gelukszegels om te sturen aan iemand die een hart onder de riem nodig heeft, het routeboekje met 25 detailkaarten, het pelgrimspaspoort als dagboek onderweg, een Gelukskaart “Op weg naar geluk” en een vuilniszak om zwerfafval mee te nemen.

Het pelgrimspad bevat 6 routes: van Amersfoort naar Doorn (23,3 km), van Doorn naar Rhenen (22,7 km), van Rhenen naar Wijk bij Duurstede (19,6 km), van Wijk bij Duurstede naar Odijk (15,5 km), van Odijk naar Utrecht (13,2 km) en van Utrecht naar Amersfoort (26,9 km).

Op verschillende plekken zou je een GelukkigWijzer op kunnen halen. Ik heb besloten om de citaten te gebruiken uit het “blik vol geluk; 50 kaarten met spreuken”. Voorafgaand aan de wandeling, trek ik blind een kaart en daar ga ik in stilte op herkauwen. Op een mooie plek ga ik schrijven over wat die spreuk bij me oproept.

De eerste wandeling staat gepland op dinsdag 20 maart.

Gelukkigerwijspad

1. Kees nab:
    12 maart 2018
    De omgeving van de verschillende pelgrimsrouten zou wel eens zo mooi kunnen zijn
    dat daardoor de behoefte om je te verdiepen in een GelukWijzer overbodig wordt.
  2. Conny Plomp:
    13 maart 2018
    Voor wie goed om zich heen kijkt ligt het geluk voor het oprapen....