“Thuis......Alsof je een plek bereikt om je heen kijkt en weet.....” (Kees Spiering)

18 juni 2018 - Fisterra, Spanje

Thuis

Alsof je een plek bereikt

om je heen kijkt en weet

dat je thuis bent.

Alsof je dit al kende

voor je het zag,

Er geweest was

voor je er zou komen

zo thuis.

(Kees Spiering)

We zijn weer thuis na een voorspoedige reis. De laatste uren, die we in Santiago hebben doorgebracht verliepen in rust. Nadat we prima hadden geslapen in “Casa da Troya”, een hotel met een geschiedenis en schitterende verbouwing, kregen we een uitgebreid ontbijt voorgeschoteld. We waren nog vroeg en liepen nog een rondje, langs  de kathedraal. Het laatste kopje espresso in ern bar en toen werd het tijd om naar de bushalte te lopen. De bus, die ons naar het vliegveld van Santiago zou brengen was er  met tien minuten vertraging. Het vliegveld was een oase van rust. We hadden geen problemen met de koffers of met de security check. Het verliep allemaal zo ontspannen en rustig. Na een kop koffie/thee met Santiago (amandel)taart, was het tijd om in te checken. Wat de reden ook was, we verlieten het Spaans grondgebied met een half uur vertraging.

Om 15.10 uur landden  we op Schiphol en drie kwartier later zaten we in de trein en om 17.50 stak DJ de sleutel in de deur. We waren thuis! Alles in orde bevonden. Inmiddels hebben we sla uit eigen tuin gegeten, de koffers uitgepakt en de eerste was gedraaid.

Het voelt weer goed thuis te zijn. Ik voel me dankbaar en voldaan. Ik wil iedereen bedanken die met ons mee zijn gereisd en op de een of andere manier een reactie hebben gegeven. Ik heb me verbonden gevoeld met het thuisfront. En ook verbonden met de wereld om me heen en met medepelgrims. Het was weer een mooie reis! Hierbij sluit ik mijn blog af. Dank, ook namens mijn co redacteur DJ.

Laatste foto in Santiago

Op het vliegveld van Santiago   Ons vliegtuig   De wereld van boven   Boek uitgelezenDe tuin bij thuiskomst   Souveniers

1. Riet:
    18 juni 2018
    Herinneringen blijven voor altijd bij je en neemt niemand van je af.
    Geniet nog maar na.
  2. Heleen:
    18 juni 2018
    Jullie zijn weer een mooie ervaring rijker!
    Vond het leuk om er een beetje van mee te genieten...
  3. Kees nab:
    19 juni 2018
    Jullie laatste reisverhaal bevestigt nog weer eens dat het een prachtige tijd is geweest met veel goede
    herinneringen. Welkom thuis.
    Kees en Mieke
  4. Jose Dicker:
    19 juni 2018
    Thuis..... Fantastisch.....Heerlijk na genieten Het is jullie gegund. Liefs en groet van ons uit Katwijk
  5. Miriam:
    21 juni 2018
    Dag thuiskomers. Fijn dat jullie weer zo'n mooie ervaring hebben opgedaan en heerlijk dat ik weer mee mocht wandelen. Veel liefs