Begin van het Gea seizoen
1 april 2026 - Ettelbruck, Luxemburg
Het Gea seizoen is begonnen met vier dagen Easterlittens in Friesland. Het was koud en de noordwestenwind kracht 4 (of meer) heeft de fietsplannen veranderd. We hebben een dag gefietst naar Sneek (en de weidevogels gehoord en gezien), een dag geshopt in Leeuwarden en het Museum Belvedère bezocht (Jan Roos). ‘’S avonds heb ik voetbal gekeken, naar de Matthäus Passion geluisterd, getekend en geschilderd. Fijne dagen gehad.
Vanmorgen zijn we even na 9 uur vertrokken van de camping “It Krusewetter”. We reden door de mist. Het was 8 graden. Langzaam won de zon terrein. Mooie bevreemde effecten.
Om 11.30 uur kwamen we aan in Rhenen. Fietsen eraf, spullen erin en eruit. Deze pitstop was Max Verstappen waardig. Drie kwartier later reden we de Rijnbrug over. Inmiddels was de temperatuur tot 12 graden opgelopen.
De bermen waren geel gekleurd door bloeiend koolzaad. We hadden meer dan eens oponthoud in België. Terwijl DickJan reed, schoonde ik mijn whatsapp op. Mijn telefoon zat te vol. Het effect is navenant.
Gaandeweg werd het heuvelachtiger en mooier. Ik zag roze en witte bloesem. Fruitbomen? Ik kon het niet goed zien. Om 16.30 uur reden we de Luxemburgse grens over en een half uur later kwamen we aan op de camping “Gritt” in Ingeldorf. Met een Nederlandse eigenaresse. In het najaar van “22 hebben we hier ook gestaan. De wandelmogelijkheden zijn eindeloos hebben we toen gezien.
We gaan van start! De zon staat aan een wolkenloze hemel en het is 13 graden. De voorspelling is prima wandelweer. Ik heb er zin in.
Foto’s
4 Reacties
-
Marieke Ohm:1 april 2026Heel veel plezier en fijne wandelingen marieke
-
Conny Plomp:2 april 2026Dankjewel Marieke, fijn weer iets van je te “horen”.
-
Marion:2 april 2026Veel plezier Con, laat t leven weer stromen🥰
-
Conny Plomp:2 april 2026Gaat zeker lukken. We staan in het zonnetje aan de Sûre en het voorjaar is voelbaar in mijn botten. 😘