De derdedagblues

9 mei 2023 - Liendo, Spanje

Wat was ik blij om half aangekomen te zijn op ons overnachtingsadres, “Posada Boutique La Torre De La Quintana. Ik was kapot! We hebben “maar” 23 kilometer gelopen en op een venijnig klimmetje van 200 meter na,  viel het stijgen en dalen vandaag ook wel mee. Het was echter niet de mooiste etappe en het weer hielp ook niet mee.

Het was grijs, maar droog en 14 graden toen we om 8 uur vertrokken. We dronken een espresso in “La Espiga” en nog een in “La Penascal”. Om de stad uit te komen, moesten we uitlaatgassen “happen”. We liepen langs een arena voor stierengevechten. Vervolgens hebben we anderhalf uur langs de A8 gelopen onder de paraplu. Eindelijk boog het pad af en liepen we over een kustpad, dat we deelden met bruine geiten en schapen. Prachtig uitzicht! De wind trok aan de paraplu, het ging maar net.
In “Taberna Eliza” in Islares dronken we koffie met cake en haalden we een stempel. Het was 10 uur. De poncho moest aan. Miezel werd regen.
Nu moesten we langs de N-634 lopen, wel met uitzicht op zee. Ik spotte de kerriebloem en later munt en  bosaardbeitjes, die prima smaakten. We bogen af het binnenland in.

In een bushalte in Rioseco aten we onze lunch. Hierna kwam de klim van 200 meter, waaraan geen einde aan kwam voor mijn gevoel. Mijn schouders brandden. Mijn spieren hadden er geen zin meer in. Ik zocht de afleiding in de bloemensoorten, die ik nog niet eerder had gezien: hepatica americana, amandelwolfsmelk, robertskruid, kruisbladwalstro en vergeet-mij-nietjes. Wanneer de miezel werd afgelost met regen, werd mijn blikveld niet groter dan twee meter. Ik zag niet veel meer dan plassen op het bospad tussen de eucalyptusbomen. Het was buffelen. Ineens herkende ik het: dit was de derdedagblues! Morgen is het over!
Via Tresagua, Lugarejos (meer boerenzwaluwen dan mensen) en Barrio de Rocillo, liepen we Liendo (Hazas) binnen. Eindelijk!

Morgen een nieuwe dag met nieuwe energie!

1. Marieke Ohm:
    10 mei 2023
    Ha Conny, ik ben weer boven water . Hoop dat je mijn reacties gemist hebt. Maar vandaag heb ik weer wat voor je:
    Karakter is het vermogen om tot het uiterste te gaan, juist als het behoorlijk tegenzit.
  2. Conny Plomp:
    10 mei 2023
    Ik heb je zeker gemist Marieke, ik ben blij je weer aan te treffen. Het citaat is wel erg toepasselijk. Vooruitlopend op het blog van vandaag, kan ik je “zeggen” dat het ook voor vandaag en mogelijk ook voor de volgende dagen geldt: regen, regen, regen. Maar met karakter gaan we gewoon door. Dank!
  3. Carolien Bakker:
    11 mei 2023
    Mooie spreuk buurvrouw!!!
    6 vers geplukte sinaasappels kreeg ik in Liendo ..ik vroeg er 1 ... heerlijk zoet en sappig; als jullie de kans krijgen ... vragen!! (om zelf te plukken hingen ze in maart te hoog) ...
  4. Conny Plomp:
    12 mei 2023
    Nog niet geprobeerd, maar gaan we zeker doen. Ze zijn dus minder zuur dan ik dacht.