Proost op het nieuwe jaar en een nieuwe Camino

1 januari 2024 - Rhenen, Nederland

Het is Nieuwjaarsdag. Na de traditionele Nieuwjaarsduik in de  surfvijver in Veenendaal, het Nieuwjaarsconcert op tv en de oliebollen, vind ik het nu tijd om een nieuwe reis aan te maken op dit blog. Over minder dan vier maanden gaan we al weg. Het blog is voor mij deel van de  voorpret.

We hebben recent twee wandelingen gemaakt. Op 16 december van Brummen naar Zutphen (14 km) en op 28 december van Cuijk via Mook en Nijmegen naar Lent (20 km). De kop is er af, maar makkelijk ging het (nog) niet. Mijn knieën en met name de rechter, protesteren hevig. Ik loop al zo wie zo niet meer zonder kniebanden. Daarover geschreven, ik heb een nieuwe besteld. Door een val is een balein gebroken. Met ducttape heb ik nog geprobeerd de boel bij elkaar te houden, maar nu wacht ik op mijn nieuwe band.

Het weer nodigt niet uit om lange afstanden te lopen. Vanaf oktober tot heden regent het bizarre hoeveelheden. We moeten er ons maar niet door laten afhouden, tenslotte kan ons dat ook ten deel vallen op de Camino. Vorig jaar op de Camino del Norte hebben we veel gebruik gemaakt van onze regenponcho’s.
We hopen het komende weekend weer te gaan lopen, bestemming nog onbekend.

Voor nu spreek ik de wens uit voor een mooi vredig wandeljaar in goede gezondheid en een inspirerende Camino.

1. Marieke Ohm:
    2 januari 2024
    Om het jaar te beginnen het volgende gedichtje dat ik tegenkwam.
    Als ik aan jou dit lichtje geef
    geef jij het dan weer door?
    Aan iemand bij wie het donker is
    die zichzelf een beetje verloor.
    Als je iemand dit lichtje geeft,
    wees dan de warmte in de kou,
    de hand die op de schouder rust,
    zoals een ander dat was bij jou.
    Als iedereen dat lichtje geeft
    aan iemand bij wie het donker is,
    dan zal het leven lichter zijn
    verslaan we samen de duisternis.
  2. Conny Plomp:
    2 januari 2024
    Amen. Wat een mooi gedicht Marieke, dankjewel. Voor wie dit leze, geef het lichtje door in deze donkere dagen.
  3. Anneke:
    2 januari 2024
    Leuk om je verslag en nu al de voorbereidingen te volgen. Ik wens je een hele mooie inspirerende Camino toe en goede voorbereidende in verrassende wandelingen en bovenal een goede gezondheid.
    Het mooie boek De camino van Anya Niewierra heb je vast al gelezen.
    Warme groet
  4. Conny Plomp:
    3 januari 2024
    Dankjewel voor je reactie Anneke. Het boek heb ik nog niet gelezen, moet heel mooi zijn.
  5. Hetty Clarisse:
    3 januari 2024
    Ik verheug me op je verslagen lieve Conny!
  6. Conny Plomp:
    Veel leesplezier Hetty!