Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
2082

Over mij

Welkom op mijn pelgrimsreizen naar Santiago de Compostella. Hoewel ik weet, dat er al velen mij zijn voorgegaan en velen mij zullen volgen, denk ik op dit blog toch iets toe te  kunnen voegen aan al die andere pelgrimservaringen. "De echte ontdekkingsreis is geen speurtocht naar nieuwe landschappen, maar het kijken met nieuwe ogen", aldus Marcel Proust. Ik wil jou mijn landschappen laten zien door mijn ogen. De ogen van Conny.

Degene die mij kennen, weten dat ik naast mijn werk als verpleegkundige in de wijk bij Buurtzorg Rhenen, schrijfworkshops en - cursussen geef onder mijn bedrijfsnaam SchrijfPassie (zie http://www.schrijfpassie.nl). Daarnaast ben ik getrouwd, ben ik hulpmoeder van een zoon en grootmoeder van een kleindochter.

De eerste reis  in 2017 van Porto naar Santiago de Compostela smaakte naar meer. Toen we met de trein van Santiago naar Leon reisden, merkten we op hoe groen en heuvelachtig het landschap was. Net Zwitserland. Eenmaal thuisgekomen zagen we dat er een pelgrimsweg liep van Ourense naar Santiago. Maar we wilden meer: we wilden ook "het eind van de wereld" aandoen en de zon in de zee zien zinken in Finistère.

Over mijn reis

De reis gaat in juni aanstaande beginnen. Ik ga samen met mijn man DJ. Tot die tijd ben ik aan het trainen voor de dagelijkse wandeltochten. Ik nodig jou uit met mij op pad te gaan. Voor mij is wandelen meer dan alleen de ene voet voor de andere zetten. Ik wil echt de vertraging ingaan of zoals Michel Jourdan het verwoordt:

"Wandelen is gehoorzamen aan de traagheid van de zonnewijzer, aan het ritme van het bloed dat door mijn aderen stroomt. Wandelen is het terugvinden van het levensritme van het universum dat ook het ritme van ons ademen en van ons hart is. Ritme van karavanen, marskramers en pelgrims"

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

Duitsland, Nederland, Portugal, Spanje.