Naam:
190
Foto’s:
5411

Over mij

Welkom op mijn pelgrimsreizen naar Santiago de Compostella. Hoewel ik weet, dat er al velen mij zijn voorgegaan en velen mij zullen volgen, denk ik op dit blog toch iets toe te  kunnen voegen aan al die andere pelgrimservaringen. "De echte ontdekkingsreis is geen speurtocht naar nieuwe landschappen, maar het kijken met nieuwe ogen", aldus Marcel Proust. Ik wil jou mijn landschappen laten zien door mijn ogen.

Mijn werkzame leven als verpleegkundige in de wijk bij Buurtzorg Rhenen heb ik in maart ‘22 vaarwel gezegd.  Een vervroegd pensioen, maar niet uitgewerkt. Ik geef nog steeds schrijfworkshops en - cursussen geef onder mijn bedrijfsnaam SchrijfPassie (zie http://www.schrijfpassie.nl). En ik ben een nieuw avontuur gestart, namelijk ik ben als ZZP-er in het basisonderwijs gaan werken als creatief leerkracht.
Daarnaast ben ik getrouwd, ben ik hulpmoeder van een zoon en grootmoeder van een kleindochter en kleinzoon.

Het wandelvirus heeft ons, dat wil zeggen mijn man DickJan ik, te pakken. De reis, die we eind april gaan maken over de Camino Primitivo is onze vijfde pelgrimsreis. Voor die tijd gaan we flink trainen; het is een deel van de voorpret.
Ik nodig jou uit om mee te lopen.

Over mijn reis

Dinsdag 23 april vertrekken we naar Parijs met de trein. De volgende dag reizen we door naar San Sebastián en weer een dag later naar Oviedo. Vrijdag 26 april gaan we  beginnen met de voetreis naar Santiago, 306 km. We hopen zondag 12 mei aan te komen.

Bezochte landen

Ik heb 8 landen (4%) bezocht:

België, Cyprus, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Portugal, Roemenië, Spanje.