'Ik sta even stil en dat is een hele vooruitgang" (Bertolt Brecht)

27 april 2017 - Rhenen, Nederland

Wandelschoenen zijn er klaar voor

Waarom zou ik me gaan afbeulen in misschien wel extreme omstandigheden? Waarom wil ik naar Santiago waarvan ik op voor hand weet dat het een toeristisch gekkenhuis is? Pelgrimeren is als het leven zelf. Het is prettig om daar eens even stil bij te staan, te reflecteren, afstand te nemen van alle dagelijks bezigheden, nieuw perspectief re krijgen en me te laten inspireren. Ik wil stilstaand op pad. Ik heb geen idee wat en wie ik ga tegenkomen, maar ik laat me verrassen. Met te weinig kilometers in de benen, kom ik de man met de hamer ongetwijfeld tegen. Mijn wandelschoenen met extra brede neus voorkom ik misschien blaren, maar een garantie voor afwezigheid van enig loopongemak bieden ze me niet. Laat ik op voorhand geen beren oproepen, ik kom ze vanzelf tegen.

In mijn cursus "Schrijvend pelgrimeren", staan we stil bij de volgende thema's: de beslissing, het afscheid, onderweg, ontmoetingen, loslaten, verdieping en de terugkeer. Deze thema's zijn nu ook van toepassing. Oorspronkelijk was het idee een week of vier met een camper door Noorwegen te trekken. De vakantie aanvraag werd goedgekeurd. waarmee de eerste stap naar een lange vakantie was gezet.
Naarmate de weken verstreken stak de twijfel op. Ik werd niet echt blij van het vooruitzicht van Noorwegen. En toen las ik een artikel over de Camino Portugues en mijn hart sloeg over: dit was het! DJ was snel te overtuigen en hij kroop achter de computer voor het zoekwerk. Uiteindelijk boekte hij via Pelgrimsroutes.nl de reis, bescheiden accommodaties en bagagevervoer inbegrepen. De beslissing is genomen!

1. Riet zeegers:
    27 april 2017
    Ja ik dacht al het zou toch Noorwegen worden. Maar wat gaaf deze tocht.
  2. Saskia:
    28 april 2017
    Geweldig, Con, dit gaat een heel bijzondere reis worden, dat weet ik zeker! In gedachten loop ik met jullie mee!
  3. Sasja:
    28 april 2017
    Mooi om jullie je reis te mogen volgen. xx
  4. Anneke:
    30 april 2017
    Heel bijzonder Conny, dat ik jullie mag volgen tijdens deze bijzondere reis. Veel plezier met alle voorbereidingen...
  5. Jose Dicker:
    2 mei 2017
    Heel veel bijzondere momenten samen !!