"Ik ben aangekomen....... " (Thich Nhat Hanh)

19 juni 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Stevig

Vrij

Verwijl ik

In het absolute"

Vandaag echt een rustdag. Weinig gedaan. Wat geslenterd, nog wat souveniers gekocht en drie uur op het terras gezeten van 'Cre.Cotte'.

Plein met fontein  Straatje  StraatjeJe struikelt over de  souvenierwinkeltjes: veel van hetzelfdeFontein

Alonze de derde de Fonseca (gestorven in 1534) in de tuin van de universiteit.     Besloten universiteitstuin

Mensen kijken tevens een leuk tijdverdrijf. De lopers haal je er zo uit door het  kleurverschil. Mensen  zijn soms totaal uitgeput. .

Salade en wijn als lunch bij 'Cre.Cotte': dat is wat anders dan een broodje kaas.   Die heeft gelopen  Kleurverschil    Uitgeput aangekomen

We zitten nu op ons eigen  hotelterrasje met een potje thee. DJ met een Duitse krant en ik met 'mijn huiswerk'.  Het is aangenaam vertoeven in de schaduw met een beetje wind. We hebben begrepen, dat het nu in Nederland ook zo warm is en dat het hitteprotocol in werking in getreden. Ik leef  met alle werkenden mee. Sterkte! Hier is het nu 32 graden, maar het doet er niet meer toe.

Morgenvroeg worden we om 7.45 opgehaald door de taxi. Het station is te ver om met een koffer te zeulen. Nu geen  bagagevervoer  meer, we moeten het zelf doen. We trekken met de trein door naar Leon. Ook daar zullen we pelgrims tegenkomen, die naar Santiago lopen. Zij lopen de Camino Frances vanaf Saint Jean Pied de Port. Voor ons is het echt voorbij. In zeg nooit, nooit. Ik heb de smaak  te pakken .....

1. Hetty Clarisse:
    20 juni 2017
    Trots op je! Dank je wel voor deze verslagen. Ik heb ervan genoten. Tot ziens!
  2. Annie en Dick:
    20 juni 2017
    Gefeliciteerd samen met het bereiken van het einddoel. Een enorme prestatie. Nu afkicken, relaxen. We hebben genoten van de verhalen en de mooie plaatjes. Nog fijne dagen en daarna goede thuiskomst.
  3. Jose Dicker:
    20 juni 2017
    Geweldige kanjers. Nu nog een veilige en niet te vermoeiende terugreis gewenst. De grootste schat die jullie meenemen is mogelijk jullie herinneringen. Gelukkig hoef je die niet in de koffers te doen. liefs
  4. Anja Trapman:
    20 juni 2017
    Gefeliciteerd Conny! Bijzonder jullie pelgrimage! Dank voor het 'meereizen', heb genoten!! Xxx
  5. Sasja:
    25 juni 2017