"Je moet niet proberen, maar gewoon doen" (boeddhistisch gezegde)

6 mei 2017 - Rhenen, Nederland

Samen op weg naar Maarn

En zo vertrokken we onder een blauwe hemel en rond de acht graden met de trein naar Maarn.  We hadden er zin in. Het was spannend of deze wandeling ging lukken. DJ wordt sinds een week geplaagd door een kuitblessure door onbekende oorzaak. Onder het motto niet proberen, maar doen, stapte we in Maarn uit.

Op tijd vertrokken

Maarn en Doorn zijn prachtig gelegen plaatsen op de Utrechtse Heuvelrug, gelegen in het groen. Villa's met enorme tuinen. Bloeiende sering, rododendron, blauwe regen sierden de gazons op. Zodra we het bos inliepen werden we getrakteerd op vogelgezang. Merels waren het nog niet beu hun schoonste lied ter gehore te brengen. De bonte specht liet zich troffelend horen, maar niet zien. Het frisse groen was een lust voor het oog. We  zagen lelietjes van dalen bloeien.

Jong beukenblad  In de Maarnse bossen

Voorjaar in het bos In het bos bloeien de lelietjes van dalen

Ondertussen protesteerde de kuit van DJ zo danig dat we in Doorn crisisberaad hielden en tot de conclusie moesten komen dat  verder lopen niet verantwoord zou zijn. Eerst moest een fysiotherapeut zijn licht maar eens over zijn kuit laten schijnen. Over vier weken  vertrekken we naar Porto en dan moet het probleem zijn opgelost. Na een bakje troost, namen we na 6 km de  je terug naar huis. Wordt vervolgd.

Koffie op terras in Doorn

1. Marion:
    6 mei 2017
    Shit, wat een nare expeditie zo. Ik duim voor snel herstel van de kuit. Wens Dick Jan sterkte.
  2. Heleen:
    7 mei 2017
    Mooi verwoord zie het voor me...
    Vervelend voor DJ wens hem een voorspoedig herstel!
  3. Sjenny:
    7 mei 2017
    Sterkte zeg, ik hoop dat je kuit snel herstelt Dick Jan.
  4. Riet:
    7 mei 2017
    Jeetje DJ snel herstel gewenst voor een goede voorbereiding.
  5. Alie de Jong:
    7 mei 2017
    Leuk geschreven Conny! Hopelijk na de slechte start straks een goede afloop van jullie pelgrimage! Een spoedig herstel gewenst DJ!
  6. Marijke:
    8 mei 2017
    top dat jullie dit gaan doen. Wij hebben hetzelfde gedaan in 2015. Fantastische ervaring. Die kuit komt goed dat zul je zien.
  7. Marieke Ohm:
    8 mei 2017
    Zal voor jullie duimen dat de kuit van Dj snel herstelt en wens jullie veel plezier met de voorbereiding en succes op je reis.
  8. Jitty:
    9 mei 2017
    oei...goed begin is het halve werk, heeft hier hopelijk geen voorspellende waarde...
  9. Jantje struif bontkes:
    9 mei 2017
    maar ...jullie zijn doorzetters en dan gaat het lukken !
    Jantje
  10. Kees nab:
    17 mei 2017
    Het is beter ten halve gekeerd etc. We hopen dat straks ten volle genoten kan worden van een
    fijne reis naar Portugal.